Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Αν η Ryanair και η Fraport ήταν δημόσιες...


Αν το αεροδρόμιο "Μακεδονία" στη Θεσσαλονίκη ήταν ακόμα κρατικό, τα διάφορα παπαγαλάκια τής ιδιωτικής επιχειρηματικότητας θα είχαν ξεκινήσει επανάσταση για τις καθυστερήσεις ή εκτροπές πτήσεων λόγω του χιονιά. Ομοίως, αν η Ryanair, η οποία ψηφίστηκε η χειρότερη αεροπορική εταιρεία, ήταν κρατική τα ίδια φερέφωνα της ιδιωτικής ανωτερότητας έναντι της μετριότητας του Δημοσίου θα είχαν στήσει πάρτι με αφορμή το ότι πτήση της αντί για τη Θεσσαλονίκη ή σε κάποιο άλλο ελληνικό αεροδρόμιο, λόγω κακοκαιρίας προσγειώθηκε στην Τιμισοάρα. Ο τρόπος, άλλωστε, που προσλαμβάνουν πολλοί την ενημέρωση από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τους επιτρέπει να προσαρμόζουν την πραγματικότητα στις ιδεοληψίες τους...

Προφανώς δεν είναι όλες οι ιδιωτικές εταιρείες τού πεταματού και προφανώς τα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι δυνατό να πλήττουν ακόμα και τους καλύτερους. Το ίδιο, ωστόσο, συμβαίνει και με το Δημόσιο, όχι μόνο ως οργανισμό, αλλά και για τους ανθρώπους που απασχολούνται σε αυτό και σπανίως λαμβάνουν είτε τον υπηρεσιακό είτε το δημόσιο έπαινο για τη δράση τους. Υπάρχουν, όμως, πολλοί που εργάζονται στο δημόσιο τομέα οι οποίοι τιμούν και με το παραπάνω το μισθό τους και προσφέρουν περισσότερα από όσα τους ζητούνται ή είναι υποχρεωμένοι να πράττουν. Γνωρίζω, άλλωστε, κι αρκετούς στον ιδιωτικό τομέα που αμείβονται με περισσότερα από όσα δικαιούνται και οι οποίοι υποφέρουν από αυτό που έχουμε συνηθίσει να ονομάζουμε δημοσιοϋπαλληλική νοοτροπία...

Φυσικά κι όλα δεν λειτουργούν ρολόι στο Δημόσιο και πρέπει να γίνουν ακόμα πολλά προκειμένου να έχουμε μια δημόσια διοίκηση για την οποία να αισθανόμαστε υπερήφανοι. Αλίμονο, όμως, αν πέσουμε στην παγίδα τού κοινωνικού αυτοματισμού, την οποία στήνουν οι ιέρακες του νεοφιλελευθερισμού, οι οποίοι συνδέουν τα πάντα με την οικονομική ανταπόδοση. Η κοινωνική δικαιοσύνη και το κοινωνικό κράτος περνούν μέσα κι από ένα ισχυρό, μη γραφειοκρατικό Δημόσιο κι όχι από τη μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων του στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος ιδίως στην Ελλάδα έχει μάθει να λειτουργεί παρασιτικά όταν πρόκειται να επιτύχει μεγάλα κέρδη...






1 σχόλιο:

gkagkarin είπε...

Ζήτω η Ryanair που αντί για τη Θεσσαλονίκη πήγε τους επιβάτες στην Τιμισοάρα…
Πάλι καλά να λέμε που η Ryanair τους επιβάτες που έρχονταν από το Λονδίνο αντί για τη Θεσσαλονίκη τους πήγε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας και δεν τους πήγε στην Βαρσοβία, στο Λένινγκραντ ή στο Ελσίνκι.
Όταν δεν λειτουργεί για κάποιο λόγο ένα αεροδρόμιο, όπως έτυχε να μη λειτουργεί λόγω κακοκαιρίας το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, η αεροπορική εταιρεία επιλέγει που θα πάει τους επιβάτες. Και η Ryanair επέλεξε να πάει τους επιβάτες στην Τιμισοάρα προφανώς γιατί έτσι βόλευε τα κέρδη της και τα δρομολόγιά της. Ευτυχώς δηλαδή δεν την βόλευε να τους πάει στο Νέο Δελχί γιατί θα τους πήγαινε εκεί!

Ποια είναι η Ryanair που προφανώς για χάρη των κερδών της αντί να πάει τους επιβάτες σε ένα Ελληνικό αεροδρόμιο τους πήγε στη Ρουμανία;! Η Ryanair είναι ιδιωτική εταιρεία. Η Ryanair δεν είναι η κρατική...

Η μεγάλη πλάκα βέβαια είναι ότι πολλοί από τους θιασώτες της ιδιωτικής πρωτοβουλίας κραύγαζαν να παρέμβει η πολιτεία και να λύσει το πρόβλημα που δημιούργησαν το ιδιωτικό αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης και η ιδιωτική αεροπορική εταιρεία. Δεν κραύγαζαν να τσακιστεί η Ελληνική πολιτεία και να πάρει πίσω τα αεροδρόμια τα οποία χάρισε στους ιδιώτες ή να επανασυστήσει τον Κρατικό Αερομεταφορέα, αλλά κραύγαζαν να υπάρχουν μεν ιδιώτες αλλά κάθε φορά που θα είναι ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους να λύνει εκείνη τα προβλήματα που δημιουργούν! Με τέτοια μυαλά, που κουβαλούν κάποιοι, την επόμενη φορά η Ryanair μπορεί να εγκαταλείψει τους επιβάτες της στο φεγγάρι!
https://gkagkarin.blogspot.com/2019/01/ryanair.html