Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011

Πήγαινέ με όπου...θέλω ταξιτζή!



Πείτε μου κάποιον που δεν θα ήθελε να είναι το επάγγελμά του κλειστό, να έχει δηλαδή εξασφαλισμένη εργασία και με καλές απολαβές. Πέρα από το ότι αυτό είναι ουτοπικό, είναι ακριβώς αυτή η προτεραιότητα που δίνουμε στο ατομικό όφελος από το συλλογικό που μας έχει οδηγήσει στο γκρεμό. Τί χαρακτηριστικότερο παράδειγμα υπάρχει, άλλωστε, από εκείνο των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι απολάμβαναν, όπως και πολλά άλλα κλειστά επαγγέλματα, της εύνοιας των εκάστοτε κυβέρνησεων σε βάρος τού κοινωνικού συμφέροντος;...

Η πολιτική είναι θέμα επιλογών, αφού δεν υπάρχει απόφαση που να μην ευνοεί κάποιους και να μην θίγει άλλους. Γι' αυτό και το αντικειμενικότερο κριτήριο οφείλεται να είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των περισσοτέρων. Αυτό θα έπρεπε να συμβαίνει και με τα κλειστά επαγγέλματα, η απελευθέρωση των οποίων όπου έχει εφαρμοστεί, έχει φέρει και μείωση των τιμών. Δεν είναι δυνατό, για παράδειγμα, τα εισοδήματα να μειώνονται, αλλά η ταρίφα να αυξάνεται. Επιπλέον, θα είναι η ίδια η αγορά που θα αποφασίσει πόσους, για παράδειγμα, ταξιτζήδες, φαρμακοποιούς ή συμβολαιογράφους αντέχει η χώρα. Γιατί, δηλαδή, θα πρέπει να αποκλείονται νέοι άνθρωποι να μπουν στο χώρο των κλειστών επαγγελμάτων, οι οποίοι ενδεχομένως να είναι αξιώτεροι από τους νυν επαγγελματίες;

Σε αυτό το πλαίσιο δεν κατανοώ γιατί τα κόμματα τής Αριστεράς τάσσονται με το μέρος συντεχνιών, οι οποίες ήδη λειτουργούν ως καρτέλ σε βάρος τής πλειονότητας του ελληνικού λαού, και κατά της εισόδου ξένων εταιρειών. Προσωπικώς, δε με ενδιαφέρει αν αυτός που με εκμεταλλεύεται λέγεται Τζιμ ή Μήτσος, αλλά να σταματήσει η εκμετάλλευση, είτε αυτή προέρχεται από το μεγάλο κεφάλαιο, είτε από τους εναπομείναντες έλληνες "φεουδάρχες"...

2 σχόλια:

TRASH είπε...

Εκείνο που γίνεται αυτήν τη στιγμή, δεν είναι η απελευθέρωση κάποιων επαγγελμάτων από κάποιους προνομιούχους που τα είχαν τσιφλίκι τους, αλλά το άνοιγμα τους στις μεγάλες εταιρείες που συν τω χρόνω θα επιφέρει και εδώ μονοπολιακές καταστάσεις (και τότε να δούμε το τι θα λέμε για τις τιμές).
Και βέβαια μπαίνει πάντα το ζήτημα αυτού που μπορεί να είχε υποθηκεύσει το σπίτι του πριν μερικούς μήνες, προκειμένου να βγάλει μία άδεια η οποία με το άνοιγμα του επαγγέλματος δεν θα αξίζει δεκάρα....

vromostomos είπε...

Αγαπητέ "TRASH",
ο χώρος των ταξί είναι και τώρα ολιγοπώλιο. Η διεθνής πρακτική έχει δείξει, πάντως, πως οι τιμές πέφτουν με το άνοιγμα ενός επαγγέλματος. Όσο για εκείνον που υποθήκευσε το σπίτι του πριν από μερικούς μήνες, υπενθυμίζω πως το μνημόνιο, το οποίο προέβλεπε και την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, έχει ψηφιστεί εδώ και πάνω από ένα χρόνο. Πολλές οικογένειες, εξάλλου, έχουν υποθηκεύσει την περιουσία τους για να σπουδάσουν τα παιδιά τους, αλλά δεν απαιτούν αυτά να έχουν εξασφαλισμένη εργασία και εισόδημα για μια ζωή...