Οι έλληνες γνωρίζουμε τα πάντα γιατί είμαστε κληρονόμοι ενός αρχαίου πολιτισμού που είναι σήμερα κτήμα των "κουτόφραγκων", οι οποίοι όταν εμείς φτιάχναμε "Παρθενώνες" εκείνοι κρέμονταν από τα δέντρα κι έτρωγαν βελανίδια. Ετσι πορεύεται χρόνια αυτή η χώρα, σα να ήταν η "Λαϊκή" Δημοκρατία της Βόρειας Κορέας, που δε νοιάζεται να μαθαίνει τι γίνεται στον έξω κόσμο γιατί θεωρεί τον "εαυτό" της αυτάρκη...
Την Παρασκευή βρέθηκα στο "masterclass" που παρέδωσε στην Αθήνα ένας από τους σπουδαιότερους εν ζωή σκηνοθέτες, ο Φράνσις Φορντ Κόπολα, σκηνοθέτης του "Νονού" και του "Αποκάλυψη Τώρα", ανάμεσα σε άλλες σπουδαίες ταινίες. Εκεί βρέθηκαν πολλοί φοιτητές κινηματογράφου και θεάτρου κι αυτό είναι προς τιμή τους. Ακόμα κι ο Κώστας Σόμμερ ήταν εκεί, απουσίαζαν, όμως, τα "μεγάλα" ονόματα του ελληνικού κινηματογράφου, που "γέμισαν μια γενιά με χασμουρητά", όπως τραγουδούσε ο Δ. Σαββόπουλος. Φαίνεται πως τα ξέρουν όλα και δεν είχαν τίποτα να διδαχθούν από έναν άνθρωπο που συνομιλούσε με τους φοιτητές με τον ίδιο σεβασμό που θα μιλούσε σε έναν καταξιωμένο ομότεχνό του...
Δεν είναι μόνο οι έλληνες σκηνοθέτες που διακατέχονται από τη φιλοσοφία "καλύτερα πρώτος στο χωριό, παρά τελευταίος στην πόλη". Όπου κι αν στρέψεις τη ματιά σου θα "θαμπωθείς" από ψωνισμένα τίποτα. Αλλα θέλουν, για παράδειγμα, να γίνουν αρχηγοί κόμματος κι άλλα να γράφουν για την ασημαντότητά τους σε εβδομαδιαία βάση τα κουτσομπολίστικα έντυπα. Στην ελληνική τέχνη και πολιτική ανακυκλώνονται οι ίδιες ιδέες και τα ίδια πρόσωπα, που ό,τι είχαν να προσφέρουν το έχουν προσφέρει από την... παλαιολιθική εποχή. "Πώς κατάφερες να κάνεις μια ταινία όπως ο Νονός, που ήταν τόσο καλή ποιοτικά κι εμπορικά", είχε ρωτήσει τον κ. Κόπολα ένας αφελής κινηματογραφικός παραγωγός. Ο τελευταίος του απάντησε με μια λέξη: "ρισκάροντας"...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου