Δεν ισχυρίζομαι πως είναι λογικώς αστήρικτο το επιχείρημα να μην μπαίνουν σε πανεπιστημιακές σχολές όσοι έχουν γράψει στις πανελλήνιες κάτω από τη βάση. Όπως η Υγεία έτσι και η Παιδεία πρέπει να είναι ανοιχτή σε όλους κι επομένως καθένας πρέπει να έχει το δικαίωμα να σπουδάσει αν το επιθυμεί ο ίδιος κι όχι αποκλειστικώς η οικογένειά του, ακόμα κι αν δεν είναι ξεφτέρι ή εργατικός. Από την άλλη, όμως, δείχνω κατανόηση και στο επιχείρημα πως αν η προσωπική ή οικογενειακή αυτογνωσία δεν είναι αναπτυγμένη δεν είναι κακό να θέτουν όρια η πολιτεία ή τα πανεπιστήμια και πως στο κάτω κάτω της γραφής χρειαζόμαστε και τεχνίτες κι όχι μόνο πτυχιούχους...
Η κυβερνητική υποκρισία, όμως, είναι ανυπόφορη και στο εκπαιδευτικό ζήτημα, το οποίο αντιμετωπίζει αποκλειστικώς με όρους αγοράς, δηλαδή με αγοραίους όρους. Ας επιστρέψει η βάση τού δέκα για την είσοδο σε δημόσιο πανεπιστήμιο, αν όμως στο υπουργείο Παιδείας θέλουν να είναι ακριβοδίκαιοι και να λειτουργούν με όρους ισοτιμίας θα πρέπει να θεσπίσουν παρόμοια κριτήρια και για το να εγγραφεί κάποιος σε ιδιωτικό ΙΕΚ, που για να το αναβαθμίσουμε το αποκαλούμε ευφημιστικώς κολέγιο. Λες και το ΙΕΚ Ξυνή, για παράδειγμα, είναι η Οξφόρδη. Σε διαφορετική περίπτωση η κυβέρνηση και σε αυτόν τον τομέα δεν κάνει κάτι διαφορετικό από το να πασάρει πελάτες στους ιδιώτες και να αναγνωρίζει ως ισότιμα με τα δημόσια ΑΕΙ ιδιωτικά μαγαζιά που τα πτυχία τους δεν αξίζουν ούτε το χαρτί πάνω στο οποίο έχουν γραφτεί...
Ο Κ. Μητσοτάκης υπόσχεται και πως με τις πολιτικές του θα αναστρέψει το brain drain, την ίδια ώρα που με τους δαμόκλειους όρους φοίτησης που σχεδιάζει, σπρώχνει περισσότερους νέους στο εξωτερικό. Αφήστε που τα εγχώρια ή ξένα κολέγια θέλουν και λεφτά, τα οποία πολύ δύσκολα μπορεί να συγκεντρώσει σήμερα ακόμα και μια μικρομεσαία οικογένεια...
Κι όσο για τους υποκριτές τής αριστείας, η οποία αποτελεί το φερετζέ τής διαιώνισης των κοινωνικών ανισοτήτων, να τους θυμίσω πως ο επιδραστικότερος φυσικός τού 20ού αιώνα Άλμπερτ Αϊνστάιν δεν ήταν και τόσο άριστος με τα δικά τους κριτήρια αφού είχε αποτύχει στις εξετάσεις τού Πολυτεχνείου Ζυρίχης και είχε κοπεί στη συνέχεια στα "πειράματα φυσικής". Η παιδεία, όμως, είναι κάτι πολύ βαθύτερο από τους στατιστικούς όρους με τους οποίους την αντιλαμβάνεται η νεοφιλελεύθερη κυβέρνησή μας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου