Το να βάζεις φωτιά σε ένα έντυπο το οποίο δεν συμπαθείς όχι μόνο δεν είναι αριστερό, αλλά είναι απολύτως φασιστικό. Ναι, η "Athens Voice" είναι μια νεοφιλελεύθερη, λαϊφστιλίστικη φυλλάδα για τους συντάκτες τής οποίας η μόνη ευθύνη τού μεγάλου κεφαλαίου είναι το ότι δεν έχει ξεκάνει ακόμα το λαό με τον οποίο έχει μπλέξει. Λησμονούν, δηλαδή, ο Φ. Γεωργελές και οι συνεργάτες του πως αν το πόπολο δεν ήταν μια ταξικώς ασυνείδητη μάζα που αφήνεται να άγεται και φέρεται από την ελίτ, αβοήθητη από όπλα όπως η παιδεία και μέσα ενημέρωσης της προκοπής, τα οποία θα μπορούσαν να την αφυπνίσουν, τα αφεντικά τους θα βρίσκονταν στην ανεργία και οι ίδιοι θα ήταν απλώς μια θλιβερή μειοψηφία εθελόδουλων γυμνοσαλιάγκων ανάμεσα σε μέλη μιας κοινωνίας που ξέρουν να διεκδικούν το δίκιο τους...
Σε αυτό το πλαίσιο το ίδιο φασιστικός είναι κι ο εμπρησμός γραφείων τής Χρυσής Αυγής ή του βιβλιοπωλείου τού Αδ.Γεωργιάδη. Σε μια πραγματική δημοκρατία ακόμα και οι εχθροί της πρέπει να έχουν την απόλυτη ελευθερία να εκφράζουν τις μισαλλόδοξες ιδέες τους. Προσοχή, όχι να τις εφαρμόζουν, αλλά να τις προπαγανδίζουν. Κι αν υπάρχει, βεβαίως, κόσμος που τις αποδέχεται αυτό δεν οφείλεται τόσο στη ρητορική δεινότητα του κάθε Κασιδιάρη ή του κάθε Μπουμπούκου ή στο ότι τους δίνουμε τη δυνατότητα να την εκδηλώνουν, αλλά στο ότι ούτε οι αυτοαποκαλούμενοι πολιτικοί τού συνταγματικού τόξου φρόντισαν ποτέ να δημιουργήσουν πολίτες. Περιορίστηκαν στο να ελέγχουν πελάτες, γι' αυτό και η επικοινωνία έχει σήμερα μεγαλύτερη αξία από το περιεχόμενο κι έχουμε προσδώσει στα μίντια δύναμη που δεν τους αναλογεί...
Βεβαίως, το κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Τί σημαίνει αυτό; Πως τα θύματα τέτοιων φασιστικών νοοτροπιών οφείλουν να σεβαστούν από την πλευρά τους το δικαίωμα του καθενός να τα επικρίνει για τις εν γένει συμπεριφορές τους και να μην κατηγορούν για ηθική αυτουργία όποιον, τέλος πάντων, συγκρίνει τον Φ. Γεωργελέ με τη Μ. Θάτσερ ή τον Αδ. Γεωργιάδη με τον Καραγκιόζη, πόσω μάλλον όταν δεν θα έλεγα πως αυτοί οι παραλληλισμοί είναι παράλογοι. Το ότι έχω σε πολύ χαμηλή εκτίμηση τους σαμαροβενιζέλους, για παράδειγμα, ή το ότι έχω γράψει εναντίον τους σκληρά κείμενα δεν είναι δυνατό να με κάνει συνυπεύθυνο για τις όποιες βίαιες πράξεις εναντίον τους από τον κάθε λούμπεν προλετάριο που θέλει ο ίδιος και βλέπει μέσα από τις λέξεις μου μια έμμεση παρακίνηση από τον γράφοντα να τους πετάξει γιαούρτια ή μολότοφ...
Δεν θα φτάσουμε στο σημείο να απαγορεύσουμε τη δημόσια κριτική μόνο και μόνο γιατί κάποια ακατέργαστα μυαλά την αντιλαμβάνονται ως προτροπή για πυρηνικό πόλεμο ή γιατί, από την άλλη, οι πάντοτε πρόθυμοι προβοκάτορες βρίσκουν αφορμές για να διαιρούν το λαϊκό κίνημα. Δεν μπορείς να μου απαγορεύεις να σε αποκαλώ μαλάκα, ακόμα κι αν δεν είσαι, αν αυτή είναι η ειλικρινής γνώμη μου για σένα. Και μόνο όταν δεν είναι κι από πίσω κρύβεται, για παράδειγμα, κάποιος χρηματισμός κι όχι απλώς κάποια αμέλεια στην εξέταση των πραγματικών περιστατικών, μόνο τότε θα μπορούσες να με κυνηγήσεις δικαστικώς. Αν, επομένως, οι Γεωργελέδες και οι Γεωργιάδηδες επιθυμούν να επιβάλλουν μια δημόσια σιωπή απέναντι στα λεκτικά τους εμέσματα και τις ακροβασίες τους πάνω στην πλάτη τής κοινής λογικής, τότε όταν τα βάζουν με εκείνους που τους "καίνε" δεν είναι τίποτα άλλο από φασίστες που επιτίθενται σε άλλους φασίστες για το ποιός την έχει μεγαλύτερη τη φασιστική νοοτροπία μέσα του...
Σε αυτό το πλαίσιο το ίδιο φασιστικός είναι κι ο εμπρησμός γραφείων τής Χρυσής Αυγής ή του βιβλιοπωλείου τού Αδ.Γεωργιάδη. Σε μια πραγματική δημοκρατία ακόμα και οι εχθροί της πρέπει να έχουν την απόλυτη ελευθερία να εκφράζουν τις μισαλλόδοξες ιδέες τους. Προσοχή, όχι να τις εφαρμόζουν, αλλά να τις προπαγανδίζουν. Κι αν υπάρχει, βεβαίως, κόσμος που τις αποδέχεται αυτό δεν οφείλεται τόσο στη ρητορική δεινότητα του κάθε Κασιδιάρη ή του κάθε Μπουμπούκου ή στο ότι τους δίνουμε τη δυνατότητα να την εκδηλώνουν, αλλά στο ότι ούτε οι αυτοαποκαλούμενοι πολιτικοί τού συνταγματικού τόξου φρόντισαν ποτέ να δημιουργήσουν πολίτες. Περιορίστηκαν στο να ελέγχουν πελάτες, γι' αυτό και η επικοινωνία έχει σήμερα μεγαλύτερη αξία από το περιεχόμενο κι έχουμε προσδώσει στα μίντια δύναμη που δεν τους αναλογεί...
Βεβαίως, το κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Τί σημαίνει αυτό; Πως τα θύματα τέτοιων φασιστικών νοοτροπιών οφείλουν να σεβαστούν από την πλευρά τους το δικαίωμα του καθενός να τα επικρίνει για τις εν γένει συμπεριφορές τους και να μην κατηγορούν για ηθική αυτουργία όποιον, τέλος πάντων, συγκρίνει τον Φ. Γεωργελέ με τη Μ. Θάτσερ ή τον Αδ. Γεωργιάδη με τον Καραγκιόζη, πόσω μάλλον όταν δεν θα έλεγα πως αυτοί οι παραλληλισμοί είναι παράλογοι. Το ότι έχω σε πολύ χαμηλή εκτίμηση τους σαμαροβενιζέλους, για παράδειγμα, ή το ότι έχω γράψει εναντίον τους σκληρά κείμενα δεν είναι δυνατό να με κάνει συνυπεύθυνο για τις όποιες βίαιες πράξεις εναντίον τους από τον κάθε λούμπεν προλετάριο που θέλει ο ίδιος και βλέπει μέσα από τις λέξεις μου μια έμμεση παρακίνηση από τον γράφοντα να τους πετάξει γιαούρτια ή μολότοφ...
Δεν θα φτάσουμε στο σημείο να απαγορεύσουμε τη δημόσια κριτική μόνο και μόνο γιατί κάποια ακατέργαστα μυαλά την αντιλαμβάνονται ως προτροπή για πυρηνικό πόλεμο ή γιατί, από την άλλη, οι πάντοτε πρόθυμοι προβοκάτορες βρίσκουν αφορμές για να διαιρούν το λαϊκό κίνημα. Δεν μπορείς να μου απαγορεύεις να σε αποκαλώ μαλάκα, ακόμα κι αν δεν είσαι, αν αυτή είναι η ειλικρινής γνώμη μου για σένα. Και μόνο όταν δεν είναι κι από πίσω κρύβεται, για παράδειγμα, κάποιος χρηματισμός κι όχι απλώς κάποια αμέλεια στην εξέταση των πραγματικών περιστατικών, μόνο τότε θα μπορούσες να με κυνηγήσεις δικαστικώς. Αν, επομένως, οι Γεωργελέδες και οι Γεωργιάδηδες επιθυμούν να επιβάλλουν μια δημόσια σιωπή απέναντι στα λεκτικά τους εμέσματα και τις ακροβασίες τους πάνω στην πλάτη τής κοινής λογικής, τότε όταν τα βάζουν με εκείνους που τους "καίνε" δεν είναι τίποτα άλλο από φασίστες που επιτίθενται σε άλλους φασίστες για το ποιός την έχει μεγαλύτερη τη φασιστική νοοτροπία μέσα του...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου